مشاروه رایگان

شرکت طراحی سایت و سئو ادیب

بلوار آیت ا… کاشانی خیابان بهمنی نژاد روبروی باشگاه پرسپولیس پلاک ۱۵ واحد 1

+98 21 49295

info@adib-it.com

اشتباهات رایج در طراحی سایت

اطلاعات دفتر ایران

بلوار آیت ا… کاشانی خیابان بهمنی نژاد روبروی باشگاه پرسپولیس پلاک ۱۵ واحد 1

+98 21 49295

info@adib-it.com

 

 

 

 

 

 

 

اشتباهات رایج در طراحی سایت

...................
وب سایت ها در انواع و اقسام مختلفی طراحی می شوند. هر یک از آن ها جهت مقاصد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال، وب سایت های وبلاگی، خبری، سایت آموزشگاهی ، فروشگاهی و انواع مختلف دیگر که هر کدام طراحی ویژه ای دارند و روند طراحی سایت برای هر یک از این وب سایت ها با دیگری متفاوت خواهد بود.
 امکان دارد، برخی از سایت ها طی مدت زمان کوتاهی راه اندازی شوند. اما دسته ای دیگر نیاز به مدت زمان بیشتری داشته باشند. برای مثال یکی از محبوب ترین انواع سایت ها، سایت فروشگاهی می باشد که روند طراحی سایت فروشگاهی نسبتا روندی سخت، پیچیده و زمان بر خواهد بود که نیاز به دقت بیشتری دارد. از این رو ممکن است اشتباهاتی بنا بر شرایط در طراحی سایت پیش آید، در ادامه به برخی اشتباهات احتمالی پیش آمده در طراحی سایت اشاره می کنیم.

اشتباهات رایج در طراحی سایت
اشتباهات رایج در طراحی سایت

1.  رسپانسیو نبودن طراحی در گوشی های هوشمند

...................
این روزها گوشی های هوشمند محبوب ترین ابزار دیجیتال میان اشخاص می باشد. میزان محبوبیت آن ها حتی از لپ تاپ ها نیز فراتر رفته است. همین امر باعث شده تا بسیاری از افراد برای وبگردی های خود از این ابزار استفاده نمایند.
 بسیاری نیز ترجیح خواهند داد که با گوشی های هوشمند خود خرید اینترنتی انجام دهند، از این رو طراحی ریسپانسیو در طراحی سایت مدرن اهمیت بالایی دارد. اگر قصد طراحی سایت برای کسب و کار خود را دارید باید به این مسئله دقت کنید . وب سایتی که ریسپانسیو نباشد نمی تواند در نتایج برتر گوگل جای بگیرد. علاوه بر این بیش از 80 درصد جستجوهای اینترنت با گوشی های هوشمند می باشند. اگر در طراحی سایت خود ریسپانسیو بودن را رعایت نکرده باشید، بازدیدکنندگان و مشتریان زیادی را از دست می دهید.

2. کد نویسی های سنگین


کد نویسی سنگین سایت می تواند با کاهش سرعت سایت شما، بزرگترین آسیب را به سئو سایت شما وارد کند،  در سئو سایت اولین عاملی که توسط گوگل در نظر گرفته می شود، سرعت سایت می باشد. سرعت پایین یک سایت به شدت می تواند باعث نارضایتی کاربر از سایت شده و همین موضوع باعث حساسیت زیاد گوگل روی این مسئله خواهد شد.
نوشتن کد های css در صفحات سایت (inline css)، استفاده بیش از حد تصاویر گرافیکی، استفاده از کد های ajax و java و … همگی باعث سنگین شدن سایت می شوند و نتیجه آن کاهش سرعت سایت خواهد بود.
برای آنالیز سرعت سایت خود می توانید آدرس سایت خود را در سایت gtmetrix قرار داده و سرعت سایتتان را چک کنید . این ابزار آنلاین اطلاعات خوبی در زمینه کدهای سایت ، سایز عکس ها، زمان لود و همچنین سایز کل سایت به شما خواهد داد تا بتوانید سایت خود را بهینه سازی کنید.

 

3. ایجاد زیر منو های بیش از حد در منو سایت


منو از دو جهت در یک سایت اهمیت ویژه ای دارد. یکی تجربه کاربری و دیگری تأثیر آن بر سئو.
لینک هایی که در منو سایت وجود دارند، بیشترین امتیاز سئو را از کل دامنه سایت دریافت خواهند کرد. با زیاد شدن این لینک ها، امتیاز کلی سئو سایت بین تمامی این لینک ها تقسیم شده و در پایان باعث می شود که هیچ کدام از این لینک ها امتیاز لازم را کسب نکنند. پس تا حد ممکن، لینک های کمتر و البته با اهمیت بیشتر باید در منو سایت قرار بگیرند.
از طرفی منو سایت یک بخش برای دسترسی آسان تر به قسمت های مهم سایت برای کاربر می باشد. با زیاد شدن لینک های داخل منو باعث دور شدن کاربر از هدف اصلی سایت شما، از جمله فروشگاه و یا قسمت مقالات، خواهد شد.

 

4. بی دقت بودن به UX


سایت شما در نهایت باید مورد بازدید مخاطب قرار بگیرد. حتی اگر شما تمامی موارد سئو سایت را در طراحی سایت رعایت نمایید اما سایتتان  ux یا همان تجربه کاربری خوبی نداشته باشد، در نهایت باعث شکست شما شده و از سایت به خوبی استقبال نمی شود.
شما باید به این موضوع توجه نمایید که هر کاربر پس از وارد شدن به سایت علاوه بر اینکه باید یک سایت زیبا را ببیند ، باید بتواند به راحت ترین شکل ممکن قسمت مورد نیاز خود را پیدا نماید و به سرعت هدف خود را بیابد. به طور مثال کاربر باید پس از ورود به سایت شما به راحتی به فروشگاه دسترسی پیدا کند و همینطور فرآیند خرید از سایت شما نیز برای او راحت انجام شود.

 

5. طولانی بودن زمان لود صفحات سایت


همه چیز در دنیای آنلاین به سمت سریع‌تر شدن پیش خواهد رفت. دیگر هیچ کاربری سی ثانیه انتظار نمی کشد تا وب سایت شما لود گردد! دیگر در زمانی هستیم که با یک کلیک، در کسری از ثانیه، به اطلاعات موردنظرمان  دست پیدا می کنیم. توجه داشته باشید که وب سایت‌هایی دیگری هم وجود دارند که ممکن است تنها به خاطر فاکتور سرعت، از شما جلو بزنند. اگر از وردپرس استفاده می‌نمایید، باید با احتیاط قالبی را در نظر بگیرید که سرعت سایت را پایین نیاورد. سه قالب Hello Elementor، Astra و OceanWP از جمله قالب‌های وردپرسی می باشند که سرعت و سادگی را در اولویت خود قرار گذاشته اند.

 

6. نبود تگ H1 مخصوصاً در صفحه اول سایت


تگ H1 اولین موردی است که توسط ربات‌های موتورهای جستجو کرول می‌شود. این تگ نشان دهنده این است که در وب‌سایت شما یا صفحات آن، چه موضوعاتی وجود دارد . با استفاده از تگ H1 علاوه بر اینکه استانداردهای گوگل را رعایت خواهید کرد، کاربر را نیز خشنود می کنید.
در واقع،با یک نگاه به سایت باید متوجه شوید که این وب سایت برای چه کاری طراحی شده است. یک اشتباه رایج در طراحی سایت‌ این است که طراحان وب، نقش H1 و عنوان صفحه را دست کم گرفته و به آن توجه نمی کنند. البته علاوه بر استفاده از این تگ، مطمئن شوید که کلمه کلیدی اصلی صفحه را نیز در آن قرار داده‌ باشید.

 

7. حجم زیاد فایل‌های رسانه‌ای و همچنین تصاویر آن


اگر در هنگام طراحی سایت وسوسه شدید که از عکس‌های متنوع و با کیفیت استفاده نمایید، باید بدانید که این عکس‌های با کیفیت، حجم زیادی را نیز اشغال خواهند کرد. با وجود اینکه، اینها می‌توانند سرعت سایت را به طرز چشمگیری پایین آورند. بهتر است بعد از اتمام طراحی، یک تست سرعت از طریق ابزار سرعت سنج گوگل دریافت کنید تا مطمئن شوید که همه چیز به درستی جلو می رود.
اگر تصویری دارای مشکل باشد، این ابزار در قالب یک گزارش به شما اخطار داده می شود. شما می توانید این تصاویر را بهینه و فشرده نمایید و با آپلود دوباره آنها ببینید که چقدر سایت سبک‌تر و با سرعت بیشتری طراحی کرده اید.

 

8.  استفاده از پاپ آپ‌های مزاحم


آیا در طراحی سایت خود مجبورید، پاپ آپ‌ها را مورد استفاده قرار دهید؟ مشکلی ندارد، ولی اگر بتوانید از این قابلیت به درستی استفاده کنید، مشکلی برایتان ایجاد نخواهد شد. طبق گفته گوگل، سایت‌هایی که پاپ آپ‌های آزار دهنده و مزاحم در آنها وجود دارد، در رنکینگ مشکل پیدا می کنند. پس شما این اشتباه رایج در طراحی سایت را تکرار نفرمایید.
به جای استفاده از پاپ‌های تبلیغاتی و متنی ، یک طرح خلاقانه ایجاد کنید. که پیشنهاد جذابی به کاربر در حین این تبلیغات داده شود. و از همان لحظه ورود آن را در معرض بیننده قرار ندهید. اجازه دهید حداقل ۳۰ ثانیه در وب سایت شما وقت بگذراند. بعد یک پاپ آپ به او نشان دهید. آن هم تنها برای یکبار.

 

9. محتواهای کم حجم


در دنیای آنلاین، وب سایت شما ویترین فروشگاه شما خواهد بود. این یعنی باید تا جایی که می‌توانید با محتواهای خوب، نظر کاربران را جلب  نمایید، پس علاوه بر نوشتن محتواهای با کیفیت، باید آنها را با کلمات کلیدی مرتبط بهینه کرده تا تاثیر بیشتری داشته باشند. محتواهای کم حجم را بکار نگیرید.

اشتباهات رایج در طراحی سایت

        اگر بخواهیم محتواهای کم حجم را معرفی کنیم به سه مورد می توانیم اشاره کنیم :

  1.  نداشتن صفحاتی برای معرفی محصولات و یا خدمات : حذف چنین صفحاتی، شانس گرفتن یک رتبه خوب با کلمات کلیدی مناسب را برای شما به شدت پایین خواهد آورد.
  2. لیست نمودن چندین محصول یا خدمات در یک صفحه: یک اشتباه رایج در طراحی سایت که بسیاری از وبمسترها بدون اینکه بدانند مرتکب این اشتباه می شوند، این مسئله می باشد.بهترین کار برای سئو کردن یک وب سایت این است که برای هر صفحه تنها یک کلمه کلیدی در نظر گرفته شود. یعنی هر صفحه، یک محصول یا یک سرویس در آن در نظر گرفته شود. با این کار گوگل به راحتی وب سایت شما را درک خواهد کرد و احتمالاً رنکینگ بهتری هم دریافت می کنید. فراموش نکنید که خوانایی هم یکی از معیارهای رنکینگ شمرده می شود.
  3.  کم حجم بودن صفحات محصولات: وقتی می خواهید، توضیحات یک محصول را بنویسید، آن را به صورت کاملترین حالت انجام دهید. آن را با نوشته های پرمحتوا، کاربردی و بهینه شده با کلمات کلیدی مرتبط، تکمیل نمایید.

10. داشتن یک طراحی مناسب برای صفحه ۴۰۴

داشتن یک طراحی خوب برای صفحه ۴۰۴ ضروری  می باشد، اهمیت به کاربران خود مسئله مهمی می باشد پس بهتر است، صفحه‌ای طراحی نمایید که در صورت مواجه شدن با خطای ۴۰۴،  بتواند آنها را به سمت صفحه‌ای درست یا مطلبی مشابه هدایت نماید. با کمی خلاقیت می‌توانید از این فرصت در جهت بهبود تجربه کاربری استفاده کنید.

 

11.  عدم بروز رسانی صفحات درباره ما و تماس با ما


برای مثال اگر شما یک سایت فروشگاهی دارید، می توانید در ابزار گوگل آنالیتیکز (Google Analytics ) خود مشاهده کنید که تعداد قابل ملاحظه ای از کاربران سایت شما به صفحات تماس با ما و درباره ما در سایتتان رجوع خواهند کرد. این صفحات یکی از تأثیرگذار ترین قسمت ها برای ایجاد اعتماد در مشتریان می باشد. باید در صفحه درباره ما، توضیحات کاملی از خود  سایت و همچنین شرکت ارائه دهید و اهداف خود را شرح دهید.
در صفحه تماس با ما آدرس دقیق محل کسب و کار خود را بنویسید و حتما یک شماره ثابت برای ارتباط با خودتان در صفحه درج نمایید، عدم وجود هر یک از این اطلاعات بیان شده، باعث کاهش اعتماد مخاطب به شما خواهد شد.
پیشنهاد می شود در طراحی سایت خود موارد بالا را در نظر بگیرید.

اشتباهات رایج در طراحی سایت

562 ادمین سایت


لینک کوتاه : https://adib-it.com/b/140