مشاروه رایگان

شرکت طراحی سایت و سئو ادیب

بلوار آیت ا… کاشانی خیابان بهمنی نژاد روبروی باشگاه پرسپولیس پلاک ۱۵ واحد 1

+98 21 49295

info@adib-it.com

ریدیزاین سایت چیست؟ نکات مهم در باز طراحی وب سایت

اطلاعات دفتر ایران

بلوار آیت ا… کاشانی خیابان بهمنی نژاد روبروی باشگاه پرسپولیس پلاک ۱۵ واحد 1

+98 21 49295

info@adib-it.com

این روزها اهمیت ریدیزاین و باز طراحی سایت بیشتر از هروقت دیگری است چراکه ترندهای طراحی سایت به طور پیوسته در حال تغییر هستند و سالانه شاهد تغییرات بسیار زیادی در حوزه طراحی سایت فروشگاهی، خبری، شرکتی و غیره هستیم. برخی از این تغییرات برای بهبود رابط کاربری و گروهی دیگر برای سئو بهتر سایت و همچنین جلب رضایت موتورهای جستجو کاملاً ضروری هستند.

علاوه بر این، بسیاری از کسب‌وکارها که در گذشته اقدام به طراحی سایت کرده‌اند، پس از مدتی شاهد افت ترافیک وب‌سایت خود خواهند بود و نرخ تبدیل آن‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کند. چاره همه این ها استفاده از خدمات باز طراحی سایت است مخصوصاً اگر ریدیزاین سایت به موقع و کاملاً اصولی انجام شود، بدون شک تاثیر قابل توجهی روی رشد، رونق و سودآوری کسب و کار شما خواهد داشت.

ریدیزاین یا باز طراحی سایت چیست؟

در تعریفی ساده از بازطراحی یا ریدیزاین سایت (ReDesign Website)، می‌توان آن را تکنیکی بسیار موثر برای وب سایت‌هایی دانست که موفق به جذب مشتری برای کسب و کار خود نشده‌اند. در واقع ریدیزاین سایت اگر اصولی باشد و توسط طراحان حرفه‌ای انجام شود قطعاً می‌تواند بیزینس شما رو متحول کند و میزان درآمد و سود تان را افزایش دهد.

برای درک هرچه بهتر و بیشتر اهمیت طراحی مجدد سایت، فرض کنید که فروشگاه‌های زیادی را در محل زندگی خود می‌بینید که هر از چند گاهی برای جلب توجه مشتری و افزایش فروش دست به یک تغییر دکور اساسی و چشمگیر می‌زنند یا اینکه با افزودن کالاهای جدید و جذاب بار دیگر مشتری‌ها را برای خرید ترغیب می‌کنند؛ البته که مشابه همین اتفاق دقیقاً در باز طراحی وب سایت رخ می‌دهد.

همان‌قدری که تغییر دکور به عنوان یک تکنیک بیزینسی موثر می‌تواند نظر مشتری‌ها را نسبت به کسب و کارتان تغییر دهد و باعث شود در چشم آن‌ها زیباتر به نظر بیاید؛ باز طراحی وب سایت هم دقیقاً همین کار را در دنیای وب انجام می‌دهد. اهمیت بازطراحی وب‌سایت به حدی زیاد است که اگر یک سایت مدت زمانی طولانی مشغول به فعالیت باشد اما به دلایل مختلف نتواند نظر مشتری‌ها را جلب کند، یا باید مجدداً طراحی شود یا اینکه کلاً جمع کند و برود پی کارش!

اما از آنجایی که در اغلب موارد ریدیزاین سایت ایده مناسب‌تری نسبت به تعطیل کردن آن کسب و کار است؛ بنابراین در سال‌های اخیر بسیاری از کسانی که وب سایت ناموفق دارند، تصمیم به ریدیزاین سایت خود گرفته‌اند.

مقاله مرتبط: چک لیست سئو تصاویر

4 مزیت باز طراحی سایت

از آنجایی که هرچیزی یک پایانی دارد و روزی به انتهای خودش می‌رسد حتی اگر حرفه‌ای‌ترین طراحان، بهترین وبسایت را برای شما طراحی کرده باشند باز هم به احتمال زیاد چند سالی که بگذرد به باز دیزاین آن نیاز خواهید داشت؛ مگر اینکه از همان ابتدا به کاربلدترین طراحان سایت مراجعه کنید تا به طور مداوم وبسایت شما را به لحاظ فنی بروزرسانی کنند. از همه این‌ها که بگذریم ریدیزاین و باز طراحی سایت مزایای فوق‌العاده‌ای دارد که از جمله آن می‌توان به 4 مورد مهم زیر اشاره کرد:

  1. افزایش نرخ تبدیل مشتریان
  2. کاهش نرخ پرش
  3. ارائه ui و ux مناسب
  4. توجه به الگوریتم‌های جدید گوگل

در ادامه این مطلب، عالی‌ترین مزایایی که از طراحی مجدد سایت نصیبتان خواهد شد را کامل‌تر بررسی می‌کنیم تا اگر برای استفاده از خدمات ریدیزاین و باز طراحی سایت مردد هستید، به راحتی بتوانید تصمیم بگیرید.

ریدیزاین سایت و باید ها و نباید های آن
ریدیزاین سایت و باید ها و نباید های آن

1. افزایش نرخ تبدیل مشتریان

به طور کلی نمی‌توان قاطعانه گفت که هرچه تعداد کاربران و بازدیدکنندگان یک سایت بیشتر باشد به همان نسبت هم مشتری و خریداران واقعی خدمات یا محصولات آن سایت بیشتر خواهد بود! اساساً هیچ تضمینی برای این موضوع وجود ندارد و در چنین شرایطی می‌گویند که نرخ تبدیل مشتری در وب سایت مورد نظر پایین است. در حالی که اگر ریدیزاین و باز طراحی سایت انجام شود فرصتی عالی برای افزایش نرخ تبدیل مشتریان ایجاد می‌شود.

اگرچه پایین بودن نرخ تبدیل مشتری می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد اما به جرئت می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین آن‌ها به مسائل و مشکلات مربوط به دیزاین سایت مربوط می‌شود. به عنوان مثال در اغلب وب سایت‌ها فرآیند مربوط به ارائه خدمات یا خرید محصولات به حدی طولانی و پیچیده است که مشتری ترجیح می‌دهد قید خرید کردن را بزند!

به همین دلیل در پروسه باز طراحی سایت، کارشناسان حوزه طراحی در وهله اول تلاش می‌کنند تا دلایل مربوط به پایین بودن نرخ تبدیل مشتریان را پیدا کنند و سپس با برطرف کردن این عوامل باعث افزایش نرخ تبدیل مشتری در سایت شما شوند؛ البته که تنها یک طراح سایت حرفه‌ای از پس انجام چنین کاری بر خواهد آمد.

2. کاهش نرخ پرش

قبل از هر چیزی خوب است بدانید نرخ پرش به حالتی گفته می‌شود که کاربر وارد سایت شده و بعد از مدت زمان بسیار کوتاهی آن را ترک می‌کند. هرچه نرخ پرش یک کسب‌وکار آنلاین بیشتر باشد احتمال اینکه بتواند رتبه خوبی در نتایج موتورهای جستجو کسب کند، پایین‌تر خواهد بود.

البته که برعکس این موضوع هم صدق می‌کند زیرا مدت زمانی که هر کاربر در یک وبسایت صرف می‌کند برای موتورهای جستجو مخصوصاً گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد؛ بنابراین  در صورتی که یک کسب‌وکار آنلاین از این لحاظ عملکرد مناسبی داشته باشد می‌تواند رتبه خوبی در موتورهای جستجو کسب کند و در نهایت هم مشتریان بیشتری را جذب کرده و فروش بهتری خواهد داشت.

3. ارائه ui و ux مناسب

در ادامه بررسی مهم‌ترین مزایای بازطراحی وبسایت به ارائه ui (رابط کاربری) و ux (تجربه کاربری) مناسب می‌رسیم؛ مخصوصاً که در سال‌های اخیر بحث تجربه کاربری و همچنین رابط کاربری برای کسب‌ وکارهای آنلاین بسیار حائز اهمیت شده است؛ زیرا وبسایت‌هایی که از این لحاظ امتیاز خوبی دریافت کنند قطعاً مشتریان بیشتری نیز برای خود جذب خواهند کرد.

در واقع وبسایتی که از ui و ux مناسب بهره‌مند باشد این فرصت را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد که به راحتی به صفحات مختلف سایت بروند و به آنچه که می‌خواهند دسترسی پیدا کنند؛ اما واقعیت آن است که در عمل اکثر وبسایت‌ها فاقد تجربه و رابط کاربری خوب هستند و از همین رو به ریدیزاین سایت نیاز دارند تا بتوانند به استانداردهای مورد نظر کاربر و گوگل نزدیک‌تر شوند.

ریدیزاین سایت و باید ها و نباید های آن
ریدیزاین سایت و باید ها و نباید های آن

4. هماهنگ سازی سایت با الگوریتم‌های جدید گوگل

از دیگر مزایای عالی طراحی مجدد سایت این است که به الگوریتم‌های جدید گوگل توجه می‌شود و این‌گونه وب سایت موردنظر ارتقای رتبه، افزایش فروش و به طور کلی موفقیت بیشتر را تجربه خواهد کرد؛ به ویژه که موتور‌های جستجو از جمله گوگل با در نظر گرفتن نیازها و سلایق کاربران هر چند وقت یکبار اقدام به بازنگری در الگوریتم‌های خود می‌کنند. اینجاست که به مدیران کسب‌وکارهای آنلاین توصیه می‌شود به سئو سایت توجه کنند و الگوریتم های گوگل را مدنظر قرار دهند؛ در غیر این صورت از قافله رقبا عقب می‌مانند!

ناگفته نماند این الگوریتم‌ها معمولاً هر چند وقت یکبار بروزرسانی می‌شوند و برخی از آن‌ها ممکن است به طور خاص به نکات فنی و همچنین بازطراحی سایت مربوط باشند. به عنوان مثال بعد از افزایش روزافزون استفاده از گوشی‌های هوشمند، بسیاری از افراد ، این گوشی‌ها  را جایگزین کامپیوتر شخصی کرده‌اند؛ بنابراین اهمیت زیادی دارد که نسخه موبایل وب سایت‌های مختلف بدون ایرادات اساسی و با طراحی و تجربه کاربری مناسب در دسترس کاربران قرار بگیرد.

اگر چنین نباشد کاربرانی که با گوشی موبایل خود به این سایت‌ها مراجعه می‌کنند نمی‌توانند به هدف موردنظرشان دسترسی پیدا کنند و ناراضی و دست خالی آن وبسایت را ترک خواهند کرد! همان‌طور که متوجه شدید در این اوقات است که می‌توان روی خدمات ریدیزاین و باز طراحی سایت حساب کرد.

ناگفته نماند الگوریتم google mobile first index توجه خاصی به نسخه موبایل وبسایت‌ها دارد به نحوی که آن دسته از کسب‌وکارهای آنلاین که نمره خوبی به این لحاظ نداشته باشند قطعاً جایگاه خوبی در موتورهای جستجو نیز نخواهند داشت ؛ البته جایی برای نگرانی وجود ندارد چرا که  با استفاده از بازطراحی سایت  به راحتی می‌توان نکات و الزامات مربوط به نسخه موبایل را نیز لحاظ کرد.

ختم کلام؛ چه سایت‌هایی به ریدیزاین نیاز دارند؟

حالا که متوجه شدید باز طراحی وب سایت چیست و چه مزایای فوق‌العاده‌ای دارد قصد داریم به یک سوال مهم و پر‌تکرار پاسخ دهیم "چگونه متوجه شویم که وب سایت ما به باز طراحی سایت نیاز دارد؟" برای اینکه مطمئن شوید سایت شما به طراحی مجدد نیاز دارد یا خیر کافی است موارد زیر را بررسی کنید:

  • منسوخ و دمده شدن شکل ظاهری وب سایت؛
  • کاهش ترافیک سایت و پایین آمدن میزان فروش خدمات یا محصولات؛
  • دریافت شکایت و انتقاد از مشتریان درباره تجربه کاربری و مسائل مربوط به طراحی سایت؛

تفاوتی ندارد که تمامی موارد گفته شده یا حتی فقط یکی از آن‌ها در سایت شما وجود داشته باشد در هر صورت به احتمال زیاد به خدمات ریدیزاین و باز طراحی وب سایت نیاز خواهید داشت؛ البته که در این مسیر به یک تیم حرفه‌ای از طراحان سایت احتیاج دارید مخصوصاً اگر دنبال این هستید که طراحی وب سایت مفهوم برند شما را به خوبی به مشتری برساند؛ به همین دلیل ما در شرکت ادیب با حرفه‌ای‌ترین کارشناسان حوزه طراحی سایت آماده خدمات‌دهی به شما عزیزان در زمینه ریدیزاین و باز طراحی سایت هستیم.

ریدیزاین سایت و باید ها و نباید های آن

748 ادمین