مشاروه رایگان

شرکت طراحی سایت و سئو ادیب

بلوار آیت ا… کاشانی خیابان بهمنی نژاد روبروی باشگاه پرسپولیس پلاک ۱۵ واحد 1

+98 21 49295

info@adib-it.com

ریدیزاین و باز طراحی سایت چیست؟

اطلاعات دفتر ایران

بلوار آیت ا… کاشانی خیابان بهمنی نژاد روبروی باشگاه پرسپولیس پلاک ۱۵ واحد 1

+98 21 49295

info@adib-it.com

ترندهای طراحی سایت به طور پیوسته در حال تغییر هستند و سالانه شاهد تغییرات بسیار زیادی در طراحی سایت‌ها می باشیم. برخی از این تغییرات برای بهبود رابط کاربری و گروهی دیگر برای سئو بهتر سایت و همچنین جلب رضایت موتورهای جستجو می باشد.


بسیاری از کسب‌وکارها که در گذشته اقدام به طراحی سایت نموده اند، پس از مدتی شاهد افت ترافیک وب‌سایت خود خواهند بود و نرخ تبدیل آن‌ها بسیار کاهش پیدا می کند. برخی دیگر، می‌خواهند برندسازی صورت گیرد و گروهی دیگر از کسب‌وکارها به دنبال بهینه سازی وب‌سایت خود برای موتورهای جستجو می باشند.


هر یک از عوامل بالا باعث خواهد شد که کسب‌وکارها پس از مدتی از طراحی وب‌سایت، اقدام به بازطراحی یا ریدیزاین سایت نمایند. ریدیزاین سایت اگر به درستی و به موقع انجام پذیرد، می‌تواند باعث رشد کسب‌وکار شما گردد.


در این مقاله درباره ریدیزاین (Redesign) سایت و زمان مناسب انجام آن صحبت خواهیم کرد و بررسی می‌کنیم که چه کسب‌وکارهایی نیاز به ریدیزاین خواهند داشت و چه تغییراتی را در این مرحله باید ایجاد نمایند. اگر شما هم به دنبال بازطراحی وب‌سایت خود هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

ریدیزاین و باز طراحی سایت چیست؟

تعریف بازطراحی یا ریدیزاین سایت (ReDesign Website)

...................

باز طراحی سایت در واقع تکنیک موثری، برای وب سایت هایی که موفق به جذب مشتری برای کسب و کار خود نشده اند، می باشد. در واقع ریدیزاین سایت اصولی، می تواند بیزینس شما رو متحول نماید و میزان درآمد و سود شما را بهبود بخشد.

 

با یک مثال اهمیت باز طراحی سایت را بیش تر برای شما بیان می کنیم، به عنوان مثال شما فروشگاه های زیادی را در محل زندگی خود مشاهده کرده اید، اگر این فروشگاه ها احساس کنند که نتوانسته اند نظر مشتری ها را به سمت خود جلب نمایند، تصمیم می گیرند تا با عوض کردن دکور فروشگاه یا مثلا تغییر در کالا هایی که برای فروش دارند، باردیگر مشتری ها را به سمت خود سوق دهند.


 در واقع این یک تکنیک بیزینسی می باشد که با کمک آن می توان نظر مشتری ها را نسبت به کسب و کار خود عوض کرده و ظاهری زیباتر از کسب و کارمان به مشتری نشان دهیم. دقیقا در فضای مجازی و وب سایت ها هم به همین صورت خواهد بود به گونه ای که اگر یک وب سایت مدت طولانی مشغول به فعالیت باشد، اما به دلایل مختلف نتواند نظر مشتری ها را جلب کند، صاحب وب سایت دو راه دارد یا باید وب سایت خود را جمع کند و یا اینکه دوباره سایت را ریدیزاین کند.


شاید ریدیزاین سایت ایده مناسبتری نسبت به تعطیل شدن کسب و کار شما باشد. بنابراین در سال های اخیر بسیاری از کسانی که وب سایت ناموفق دارند، تصمیم به ریدیزاین سایت خود نموده اند. چگونه متوجه شویم که وب سایت ما به بازطراحی سایت نیازمند است؟

برای اینکه دریابید، وب سایت شما به ریدیزاین سایت یا طراحی مجدد نیازمند است یا خیر، باید به سوالات زیر با دقت پاسخ دهید.

..............

1- آیا وب سایت شما از نظر ظاهری منسوخ شده است؟

2- آیا ترافیک وب سایت شما و همچنین فروش خدمات و محصولات کسب و کار شما کاهش پیدا نموده است؟

3-آیا تا به حال از مشتریان خود شکایتی را در مورد تجربه کاربری و مسائل مربوط به طراحی سایت شنیده اید؟


اگر شما به تمامی سوالات یا تنها یکی از سوالات بالا جواب مثبت بدهید، به این معنی است که وب سایت شما نیاز به ریدیزاین خواهد داشت. همچنین شما برای ریدیزاین سایت باید دقت نمایید که آیا طراحی وب سایت شما می تواند مفهوم برند شما را به خوبی به مشتری برساند یا خیر.
به طور مثال تصمیم وب سایت neilpatel برآن شد که وب سایت UberSuggest را خریداری نماید.( این وب سایت ابزاری برای پیشنهاد کلمات کلیدی به وب سایت ها در زمینه سئو می باشد.) قبل از ریدیزاین این وب سایت، نمای آن به شکل پایین بوده است.

ریدیزاین و باز طراحی سایت چیست؟

بیان اهمیت باز طراحی سایت  

...................

در صورتیکه شما بهترین وبسایت را نیز طراحی کرده باشید، به احتمال زیاد بعد از مدتی به بازدیزاین آن نیاز پیدا می کنید. بنابراین بهتر آن خواهد بود که در همان ابتدا یا یک یا چند متخصص حرفه‌ای مشورت نمایید تا وبسایت شما را به لحاظ فنی بروزرسانی نمایند. بنابراین اکثر قریب به اتفاق کسب‌وکارهای آنلاین متفاوت بعد از مدتی به باز طراحی سایت نیاز پیدا می کنند.
چنانچه بازطراحی سایت به درستی انجام پذیرد، می‌تواند نتایج ملموسی برای شما ایجاد کند که در ادامه قصد داریم به برخی از بارزترین آنها بپردازیم.

  •   کاهش نرخ پرش بوسیله بازطراحی سایت

 

نرخ پرش به حالتی گفته می‌شود که کاربر وارد سایت شما می شود و بعد از مدت زمان بسیار کوتاهی آن را ترک می کند، به هر اندازه نرخ پرش یک کسب‌وکار آنلاین بیشتر باشد، به احتمال زیاد وضعیت خوبی به لحاظ رتبه‌بندی در موتورهای جستجو کسب نمی کند و برعکس.

چون میزان و مدت زمانی که کاربران در یک وبسایت صرف می کنند برای موتورهای جستجو از قبیل گوگل اهمیت بسیار بالایی دارد و در صورتی که یک کسب‌وکار آنلاین از این لحاظ عمکلرد مناسبی داشته باشد، می‌تواند رتبه خوبی در موتورهای جستجو کسب نماید و در نهایت مشتری بیشتری نیز جذب کرده و فروش بهتری داشته باشد.

 

  •   افزایش نرخ تبدیل مشتریان

 

در بسیاری از اوقات امکان دارد که یک کسب‌وکار آنلاین تعداد مشتریان بسیار زیادی داشته باشد و در طول روز تعداد کاربران زیادی نیز به آن مراجعه نمایند. اما اساسا تناسبی بین این تعداد کاربر و تعداد مشتریان واقعی وجود نداشته باشد. در اینجا اصطلاحا می‌گویند نرخ تبدیل مشتری پایین می باشد. به دست آوردن نرخ تبدیل مشتری از طریق نسبت بین تعداد افرادی که به سایت مراجعه خواهند کرد و تعداد مشتریان واقعی، به دست می آید.


اگرچه در اینجا نیز دلایل متعددی برای پایین بودن نرخ تبدیل مشتری در نظر گرفته می شود اما یکی از مهم‌ترین دلایل آن می تواند به مسائل و مشکلات مربوط به دیزاین سایت بازگردد. در بسیاری از وبسایت‌ها، فرآیندهای مربوط به ارائه خدمات یا دریافت محصولات بسیار طولانی و پیچیده می باشد که همین امر باعث انصراف مشتری از خرید می شود.


برنامه‌نویسان حرفه‌ای معمولا تلاش خواهند کرد تا از طریق بازطراحی سایت، ابتدا دلایل مربوط به پایین بودن نرخ تبدیل مشتریان را بیابند و سپس با رفع این عوامل، باعث افزایش نرخ تبدیل مشتری در سایت شما شوند. 

 

  • توجه به الگوریتم‌های جدید جستجوگر گوگل

 

موتور های جستجو از جمله گوگل با در نظر گرفتن نیازها و سلایق کاربران هر چند وقت یکبار اقدام به بازنگری در الگوریتم‌های خود می کنند. در اینجاست که باید مدیران کسب‌وکارهای آنلاین به این الگوریتم‌ها توجه نموده و آنها را در نظر داشته باشند در غیر اینصورت از قافله رقبا عقب می مانند.
معمولا هر چند وقت یکبار این الگوریتم‌ها بروزرسانی خواهد شد که برخی از آنها امکان دارد مربوط به نکات فنی و همچنین بازطراحی سایت باشد.


 اجازه بدهید که در این باره یک مثال مطرح کنیم، بعد از افزایش روزافزون استفاده از گوشی‌های هوشمند، بسیاری از افراد جهت جایگزینی کامپیوتر شخصی، این گوشی‌ها  را انتخاب می کنند. بنابراین در اینجا نسخه وبسایت کسب ‌وکارهای آنلاین اهمیت زیادی خواهد داشت در بسیاری از مواقع مشاهده شده است که نسخه موبایل کسب ‌وکارها دارای ایرادات بسیار اساسی به لحاظ طراحی و تجربه کاربری می باشند. به همین دلیل اکثر کاربرانی که با استفاده از موبایل به وبسایت سر می زنند، نمی‌توانستند به هدف مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.


در اینجا الگوریتم google mobile first index به میان آمد که توجه خاصی به نسخه موبایل وبسایت‌ها در آن وجود دارد. به نحوی که آن دسته از کسب‌وکارهای آنلاین که نمره خوبی به این لحاظ نداشته باشند، قطعا جایگاه خوبی در موتورهای جستجو نیز برای خود کسب نمی کنند و برعکس. با استفاده از بازطراحی سایت می‌توان به راحتی نکات و الزامات مربوط به نسخه موبایل را نیز لحاظ کرد.

 

  •   اهمیت به ui و ux در بازطراحی سایت

 

در سالیان اخیر بحث تجربه کاربری و همچنین رابط کاربری برای کسب‌ وکارهای آنلاین بسیار حائز اهمیت شده است و وبسایت‌هایی که از این لحاظ امتیاز خوبی دریافت کنند، قطعا مشتریان بیشتری نیز برای خود جذب می کنند و برعکس. وبسایتی که از ui و ux مناسب بهره مند باشد، مشتریان آن می‌توانند به راحتی به صفحات مختلف گذر کنند و به آنچه که می‌خواهند دسترسی داشته باشند.
اما واقعیت آن است که اکثر وبسایت‌ها فاقد تجربه کاربری خوبی هستند، از همین رو آنها به ریدیزاین سایت نیازمند هستند، تا بتوانند خود را به استانداردهای مورد نظر بیشتر نزدیک نمایند.

ریدیزاین و باز طراحی سایت چیست؟

635 ادمین سایت


لینک کوتاه : https://adib-it.com/b/138