مشاروه رایگان

شرکت طراحی سایت و سئو ادیب

بلوار آیت ا… کاشانی خیابان بهمنی نژاد روبروی باشگاه پرسپولیس پلاک ۱۵ واحد 1

+98 21 49295

info@adib-it.com

آموزش افزایش امنیت سایت با 4 روش پیشرفته

اطلاعات دفتر ایران

بلوار آیت ا… کاشانی خیابان بهمنی نژاد روبروی باشگاه پرسپولیس پلاک ۱۵ واحد 1

+98 21 49295

info@adib-it.com

امنیت سایبری جزو آن موضوعات مهمی است که به هیچ وجه شوخی بردار نیست! تصور کنید قلعه‌ای پر از جواهرات و اشیای قیمتی دارید اما چه فایده که این قلعه آن استحکام و امنیت کافی را ندارد و افراد مزاحم و سارقان به راحتی می‌توانند به آن نفوذ کنند و گنجینه‌های با ارزشتان را به تاراج ببرند!

دقیقاً همین موضوع درباره وب سایت‌های مختلف هم صدق می‌کند زیرا در این سایت‌ها حجم زیادی از اطلاعات ارزشمند، داده‌های حساس و اطلاعات شخصی کاربران وجود دارد و اگر امنیت سایت به خوبی و به درستی تامین نشود؛ هر هکری که از راه برسد به آسانی می‌تواند به آن نفوذ کند و خسارت‌های جبران ناپذیری را برای شما و کاربرانتان به بار بیاورد! درواقع امروزه طراحی سایت بسیار آسان تر شده است اما تامین امنیت سایت اصلا کار راحتی نیست؛ از همین رو تصمیم گرفتیم در این مطلب چند نکته فوق‌العاده کاربردی برای افزایش امنیت سایت مطرح کنیم.

آموزش افزایش امنیت وب سایت

منظور از امنیت سایت مجموعه‌ای از اقدامات یا درخواست‌هایی است که روی یک وب سایت انجام می‌شود تا جلوی هرگونه نفوذ و آسیب از طرف مجرمان سایبری گرفته شود. اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم این اقدامات خاص با هدف جلوگیری از هک شدن سایت‌های مختلف انجام می‌گیرد. به این ترتیب سایت مورد نظر به بالاترین سطح ایمنی و آسیب پذیری حداقلی می‌رسد. در ادامه این مطلب، روش های افزایش امنیت سایت را به صورت کامل بررسی می‌کنیم تا بابت امنیت سایت کاملاً آسوده‌خاطر شوید.

1. استفاده از گواهینامه SSL

اقدام دیگری که به طور قاشبل توجهی در افزایش امنیت سایت تاثیر دارد استفاده از گواهی SSL است زیرا این گواهی به رمزگذاری اطلاعات بین وب سایت شما و کاربران کمک می‌کند و به این ترتیب امنیت تبادل اطلاعات افزایش پیدا خواهد کرد. در همین حین توصیه می‌شود از بکاپ گیری منظم اطلاعات غافل نشوید چرا که اگر به طور مرتب از اطلاعات وب سایت خود بکاپ بگیرید در صورت بروز هر مشکلی قادر به بازیابی این اطلاعات خواهید بود.

نکات امنیت سایت

2. استفاده از رمز عبور امن

از دیگر راهکارهایی که باعث افزایش امنیت سایت می‌شود استفاده از رمزهای عبور قوی و منحصر به فرد است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که برای تمام حساب‌های کاربری خود مخصوصاً حساب‌های مربوط به وبسایتتان از رمز‌های عبور پیچیده و غیرقابل حدس استفاده کنید؛ البته حواستان باشد که این گذرواژه‌ها را طوری انتخاب کنید که دست کم در خاطر خودتان باقی بماند زیرا استفاده از پسوردهای غلط خود می‌تواند یکی از عوامل تهدید کننده امنیت سایت محسوب شود!

از این‌ها گذشته در بستر نت، لیست‌های زیادی از کلمات عبور شکسته وجود دارد که هکرها آن‌ها را با لیست لغات لغت‌نامه ترکیب کرده و این‌گونه کلمات عبور بالقوه تولید می‌کنند. حال اگر گذرواژه شما داخل این لیست‌ها باشد به احتمال خیلی زیاد سایتتان توسط هکر‌ها مورد حمله قرار خواهد گرفت!

مقاله شماره 1: سئو چیست؟

نکات امنیت سایت

راهنمای انتخاب پسورد قوی برای سایت

در انتخاب رمزهای عبور امن، مناسب و قدرتمند پیشنهاد می‌کنیم نکات مهم زیر را مدنظر قرار دهید:

  • از کلمات عبور طولانی استفاده کنید (بیش از 12 کاراکتر) زیرا هر چه گذرواژه طولانی‌تر باشد هک کردن سایت شما توسط هکر سخت‌تر خواهد بود؛

  • بهتر است از کلمات عبور تصادفی استفاده کنید زیرا برنامه‌های رمز گشایی زیادی وجود دارند که در عرض چند دقیقه می‌توانند کلمات عبور بی شماری را (کلمه های حاوی کلمات آنلاین یا لغت نامه‌ها) شناسایی کنند. لازم به تذکر است اگر کلمه عبور شما واقعی باشد طبیعتاً به اندازه کافی قوی نخواهد بود حتی اگر به آن کاراکتر، شماره یا انواع المان‌ها را اضافه کنید؛

  • از ابزارهای مدیریت پسورد کمک بگیرید زیرا این ابزارها رمزهای عبور شما را به صورت رمزگذاری ذخیره می‌کنند و تنها با یک کلیک کلمات عبور تصادفی برایتان می‌سازند؛ از جمله مفیدترین ابزارهای مدیر پسورد می توان به lastpass و keepass اشاره کرد که اولی آنلاین و دومی آفلاین است؛

3. دسترسی کاربر حساس

به طور کلی "دسترسی کاربر حساس" قانونی است که فقط در سایت‌های دارای چند ورودی یا کاربر اعمال می‌شود. با استفاده از این راهکار امنیتی هر کاربر برای انجام وظایف خود باید مجوزهای لازم را داشته باشد و در صورت نیاز به مجوزهای بیشتر لازم است که برای تهیه آنها اقدام کند؛ البته این مجوزها موقتی بوده‌ و بعد از اتمام کار می‌توان تعداد آن‌ها را کاهش داد در واقع این مفهومی از کمترین امتیاز است.

 توجه داشته باشید که وب سایت‌های مختلف به دلیل داشتن داده‌های حساس، اطلاعات شخصی کاربران و دیگر موارد با ارزش در حکم گنجینه‌هایی از اطلاعات هستند، در نتیجه برای حفظ امنیت آن‌ها لازم است که دسترسی به این اطلاعات به طور دقیق کنترل و مدیریت شود زیرا این‌گونه از سوء استفاده و افشای آن‌ها جلوگیری خواهد شد. در چنین شرایطی دسترسی کاربر حساس بدون شک نقشی کلیدی را در امنیت سایت ایفا می‌کند و به طور کلی به معنای آن است که به برخی از کاربران مجوزهای ویژه‌ای برای انجام وظایفی خاص در وب سایت اعطا شود. از جمله این مجوزها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دسترسی به اطلاعات محرمانه‌ای همچون اطلاعات مالی، اطلاعات مربوط به مشتریان یا حتی اطلاعات شخصی کاربران؛

  2. امکان انجام تغییراتی در وب سایت از قبیل افزودن محتوا یا حذف آن، نصب افزونه‌ها، ویرایش تنظیمات و غیره؛

  3. توانایی کنترل حساب‌های کاربری دیگر و انجام کارهایی همچون حذف با تغییر رمز عبور سایر کاربران سایت؛

البته که مدیریت صحیح دسترسی کاربر حساس در امنیت سایت اهمیت زیادی دارد و اگر به درستی انجام شود به جلوگیری از خطرات امنیتی متعددی کمک می‌کند یعنی مواردی از قبیل هک شدن سایت، سوء استفاده داخلی و غیره.

4. به روز رسانی مداوم سایت

در حال حاضر اکثر سایت‌ها به دلیل به روز نبودن نرم افزارهای کاربردی فاقد آن امنیت لازم هستند؛ به همین دلیل در هنگام انتشار نسخه جدید پلاگین ها یا حتی cms (سیستم مدیریت محتوا)، برای حفظ امنیت سایت هم که شده توصیه می‌شود سریعاً سایت خود را بروزرسانی کنید. همچنین به طور ویژه‌ای باید به فکر نصب و به روز رسانی مداوم نرم افزارهای امنیتی از قبیل آنتی ویروس، فایروال و غیره باشید.

به این علت که بیشتر تهدیدهای امنیتی یک وب سایت به صورت خودکار انجام می‌شوند و ربات‌ها جهت بهره‌برداری، هر سایتی را دائما اسکن می‌کنند. با این تفاسیر بروزرسانی ماهانه یا هفتگی یک سایت اصلاً کافی نیست زیرا قبل از اینکه شما ربات را پیدا کنید او وارد عمل شده و سایتتان را نا امن می‌کند.

 

نکات امنیت سایت

ادیب گستر عصر نوین؛ حرفه ای ترین شرکت طراحی سایت

با توجه به اینکه امروزه هر کسب و کاری برای عقب نماندن از قافله رقبا به حضوری فعال و قدرتمند در بستر وب نیاز دارد ما در مجموعه ادیب گستر عصر نوین حرفه‌ای‌ترین خدمات طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی را با بالاترین سطح امنیت ارائه می‌دهیم؛ به این ترتیب تیمی از مجرب‌ترین طراحان سایت دست بکار شده و وبسایتی کاملاً حرفه‌ای را برایتان می‌سازند که به پشتوانه آن مزایای فوق‌العاده‌ای همچون برندینگ، جذب مشتریان جدید، افزایش فروش، کسب اعتبار بیشتر، رقابت با سایر کسب و کارها و غیره را تجربه خواهید کرد.

نکات امنیت سایت

334 ادمین