مشاروه رایگان

شرکت طراحی سایت و سئو ادیب

بلوار آیت ا… کاشانی خیابان بهمنی نژاد روبروی باشگاه پرسپولیس پلاک ۱۵ واحد 1

+98 21 49295

info@adib-it.com

سئو تصاویر وب سایت

اطلاعات دفتر ایران

بلوار آیت ا… کاشانی خیابان بهمنی نژاد روبروی باشگاه پرسپولیس پلاک ۱۵ واحد 1

+98 21 49295

info@adib-it.com

نحوه سئو تصاویر سایت


سئو تصاویر در واقع بخشی از سئو محتوا می باشد. ضمن این که شما با انجام سئو تصاویرِ هر صفحه از وب سایت، فقط به سئو شدن خود صفحه کمک نمی کنید. بلکه با سئو عکس ها، کمک می کنید این تصاویر در نتایج جستجو و بخصوص در بخش تصاویر گوگل، نمایش داده شده و از این طریق هم به سایت تان بازدید جذب می کنید.
یونیک بودن تصاویر به اندازه ی یونیک بودن محتوا نیز مهم است و در سئو سایت و رسیدن به رتبه بالا توسط موتور های جستجو بسیار تاثیر گذار است.
 
از آنجایی که سئو تصاویر از اهمیت بالایی برخوردار است برای اینکه تصاویر را به صورت بهینه در سایت خود بتوانید آپلود کنید یکی از راهکار ها این است که حجم عکس هایی که می خواهید آپلود کنید را کم کنید همین امر باعث می شود که سرعت لود، در سایت شما نیز افزایش پیدا کند. بنابراین اگر حجم عکس مد نظر شما بالا باشد هیچ گونه کمکی نمی شود به بالا رفتن سرعت وب سایت شما کند وبه همین دلیل ممکن است مخاطبان بسیاری را از دست بدهید.

سئو تصاویر وب سایت
سئو تصاویر وب سایت

لازم به ذکر است سایت هایی در سئو تصاویر خود موفق هستند و در جستجوی image گوگل، نمایش داده می شوند، که روزانه تصاویر زیادی را به صورت سئو شده منتشر می کنند . شما برای موفقیت در قسمت جستجوی تصاویر گوگل، باید کمی صبور باشید ضمن این که گوگل سایت هایی را بیشتر نمایش می دهد که نیز از DA ، PA بالایی برخوردار هستند.
تصاویری که شما برای سایت خود انتخاب می کنید توسط موتور های جستجو گر بررسی می شود و دارای اهمیت بسیاری برای آن ها می باشد. شما نیز برای بهینه سازی تصاویر سایت  خود باید از کلمات کلیدی استفاده کنید، تصاویر انتخابی شما باید دارای حجم کم و در عوض از کیفیت بالایی برخوردار باشد، در تصاویر خود از قرار دادن متن خودداری کنید زیرا نکته منفی به شمار می آید و کار غیر حرفه ای می باشد.

از تصاویر ساده با حجم کم و کیفیت بالا استفاده کنید از عکس های کارتونی، متحرک، عجیب و غریب و مجلل استفاده نکنید، تصاویری را برای سایت خود انتخاب کنید که هنگام ورود کاربر به سایت او را مجذوب خود کند و مفهوم مطلب شما را از روی عکس متوجه شود. شما بایستی در انتخاب تصاویر و به روز کردن آن ها برای سئو سایت و افزایش ترافیک سایت را جدی بگیرید. تصاویر در سئو موبایل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.
با توجه به این موردکه سئو تصاویر فقط برای دیده شدن تصویر استفاده نمی شود زیرا برای موفقیت یک مطلب باید مدیا و یا عکس های محتوای سایت را سئو کنید، این کار با تمرکز بر روی کلمه کلیدی انجام شود.

  همیشه از تصاویر در وب سایت خود استفاده کنید

 ......................

اگر از تصاویر با توجه به نکاتی که در بالا گفته شده به طور درستی استفاده شود به کاربران کمک می‌کند تا مقاله شما را بهتر درک کنند. استفاده از تصاویر ساده و پر مفهوم قطعا تاثیر گذاری بسیار زیادی در سئو تصاویر شما دارد، تا نوشتن  1000 کلمه کسل کننده برای مخاطب که هیچ چیزی در مورد آنچه می‌خواند متوجه نشود. 

•    پیدا کردن تصاویر مناسب
به طو معمول استفاده از عکس‌هایی که خودتان گرفته‌ اید و کاملا یونیک هستند بهتر از عکس‌های موجود در فضای اینترنت است.

•    جایگزین تصاویر

اگر شما تصاویر اصلی که خودتان آن را گرفته باشید را برای استفاده در سایتتان ندارید،می توانید از راه های دیگری عکس های یونیک و خاص  پیدا کنید. سایت‌ های بسیار حرفه‌ای  وجود دارند منابع تصاویر بکر و باکیفیت هستند که شما می توانید با خرید اشتراک، تصاویری منحصر به فرد را در سایت خود بارگذاری کنید.

سئو تصاویر وب سایت

آماده ‌سازی تصویر برای استفاده در مقاله 

.....................

بعد از پیدا کردن تصویر مناسب، مرحله بعدی بهینه‌سازی آن است. به همین دلیل قبل از بارگذاری تصاویر خود به این موارد مهم دقت داشته باشید:

•    نام فایل مناسب را انتخاب کنید.

SEO  تصویر، با نام فایل شروع می‌شود. گوگل باید بدون اینکه حتی به آن نگاه کند بداند موضوع تصویر چیست؟ از این رو از کلمه کلیدی اصلی، در نام فایل تصویر خود باید استفاده کنید.


•    انتخاب قالب مناسب

  1.   JPEG برای عکس‌ها یا تصاویر بزرگتر استفاده کنید.

  2.  PNGرا برای شفافیت پس زمینه در تصاویر انتخاب کنید.

  3.  می توانید از WebP به جای JPEG و PNG استفاده کنید. این ابزار نتایجی با کیفیت بالا با اندازه پرونده‌ های کوچکتر ایجاد می کند. برای تبدیل تصویر خود به WebP می‌توانید از ابزاری مثل Squoosh استفاده کنید.

  4.   برای آرم و نمادها باید از SVG استفاده کنید. با کمک CSS یا JavaScript می‌توانید تصاویر را در قالب SVG تولید کنید. به این صورت که شما می توانید اندازه آن را بدون پایین امدن کیفیت تغییر دهید.

 

•    مقیاس سئو تصاویر

زمان بارگیری برای UX و SEO  بسیار مهم است. ضمن این که سرعت سایت هر چقدر بیشتر باشد بازدید برای کاربران و صفحه‌بندی برای  موتورهای جستجو راحت تر می شود.


•    کاهش اندازه فایل

مرحله بعدی در SEO تصویر این است که تصویر مقیاس‌بندی شده شما فشرده شده باشد.


•    به مقاله خود تصویر اضافه کنید

تصاویر شما آماده بارگذاری در مقاله است اما نمی‌توان آن را در هر قسمتی از مقاله و به نحوی دلخواه و یا کم اهمیت اپلود کرد.


•    زیرنویس

عنوان تصویر متنی است که به همراه تصویر موجود، در صفحه است.

•    متن alt و متن عنوان

متن alt برای زمانی کارایی دارد که به هر دلیلی تصاویر برای کاربر نمایش داده نمی شوند.


•    ارائه تصاویر توسط CDN تصویر

CDNها به عنوان یکی از معروف ترین بهینه‌ سازی ‌های سرعت سایت شناخته می شوند. بعضی از شرکت ‌های ارائه دهنده CDN نیز CDNهای مشخصی برای تصاویر دارند .CDNهای تصاویر طبق وظایف معین مثل بهینه‌سازی تصاویر و دستیابی سریع آن‌ها به بازدیدکننده ها ساخته شده اند. اجرای CDN تصویر می‌تواند بارها و بارها به تصاویر شما سرعت ببخشد.


•    بهینه سازی تصاویر سئو

سئو تصاویر در سایت، دلایل بسیاری دارد هنگامی که شما از تصاویر بزرگ درسایت خود استفاده می کنید باعث می شود سرعت وب سایت کاهش پیدا کند و این موضوع تجربه ی بدی برای کاربر می شود. اما با سئو تصاویر وب سایت خود، سرعت سایتتان را بهبود خواهید داد. لازم به ذکر است که تصاویر استفاده شده در مقالات می توانند بر نمره سئو وب سایت شما تاثیر مثبت بگذارد. 

خوب است بدانید که هر چه قدر حجم تصویری را که می خواهید در سایت خود بارگذاری کنید دقیق تر و مناسب تر باشد مسلما در روند بهینه سازی سایت تاثیر گذار است. در زمان طراحی سایت، در انتخاب تصویر برای سایت خود نکاتتی را مانند : کپی نبودن تصاویر از سایت های دیگر، اندازه تصاویر و همین طور در صورت لزوم با نرم افزار هایی مانند فتوشاب تغییر های لازم را در تصویرخود ایجاد کنید، عنوان باید با  تصویر انتخاب شده مرتبط باشد و مفهوم مطلب شما را برساند، نام تصویر و نام مطلب را یکی انتخاب کنید.

 

نکاتی برای سئو تصاویر سایت

..................

1.    کپی نکردن تصاویر
منظور از کپی نبودن تصاویر این است که بر روی تصاویری که از جای دیگر برداشته اید تغییراتی را ایجاد کنید و یا لوگوی خود را بر روی تصاویر درج کنید و یا با ترکیب چندین عکس با یکدیگر یک تصویر مناسب و مرتبط با محتوای سایتتان خلق کنید.


2.    نام گذاری برای تصاویر
علاوه بر نکاتی که در بخش بالا گفتیم موضوع دیگر است که در نام گذاری تصاویر استفاده کردن از خط فاصله به جای فاصله یا همان SPACE بهتر می باشد.

3.    اندازه تصاویر
بهتر است از تصاویر با سایز های بزرگ استفاده نکنید تا در زمان بارگذاری تصاویر مجبور شوید به صورت دستی و با کمک موس اندازه آن ها را در مطالب تغییر بدهید و کوچک کنید. برای کوچک کردن تصاویر باید از نرم افزاری مثل فتوشاپ استفاده کنید.

4.    حجم تصاویر
برای اینکه در زمان کم کردن حجم تصاویر کیفت آن کاهش پیدا نکند می توانید از نرم افزار فتوشاپ استفاده کنید و سعی کنید که تصاویر خود را حتما با فرمت png ذخیره کنید و با همین فرمت نیز تصاویر را در سایت خود بارگذاری کنید.

سئو تصاویر وب سایت

مهم ترین نکته در افزایش بازدید سایت

...................

زمانیکه کاربر مطلب مورد نظر خود را سرچ می کند برترین صفحاتی که دارای نتایج بهتری هستند در صفحه اول برای او نمایش داده می شوند. و کاربر روی ان ها کلیک می کند،از این رو مهم ترین نکته ای که در این باره برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است سرعت سایت است و اگر مدت زمان زیادی سپری شود تا سایت برای کاربر لود شود باعث خسته شدن کاربر می شود و سایت را ترک می کند.

کش مرورگر را مدیریت کنید

کش مرورگر توانایی ذخیره حجم زیادی از اطلاعات سایت را دارد، و باعث می‌شود تا کاربر هنگام  وارد شدن دوباره به سایت، دیگر نیازی نباشد تا مدت زمان طولانی را صرف دانلود دوباره صفحات سایت و محتوای آن ‌ها کند ضمن این که وب سایت با سرعت بالاتری نسبت به دفعه قبل، لود خواهد شد.
YSLow  یکی از ابزارهایی است که شما می توانید توسط ان مشخص کنید اطلاعات قرار گرفته در کش مرورگر، پس از چند روز، حذف شوند.

بهبود زمان پاسخ دهی سرور 

بهبود زمان پاسخ سرور بر افزایش سرعت سایت تاثیرگذار می باشد و به عواملی مانند: میزان ترافیکی که وب سایت شما دریافت می‌کند و حجم کاربرانی که به سمت وب سایتتان کشیده می‌شود، میزان منابعی که در هر صفحه از وب سایت شما به کار گرفته شده، نرم افزاری که سرورتان از آن استفاده می‌کند، میزان کیفیت و کارایی آن و هاستینگ شما و… که معمولا زمان زیر ۲۰۰ میلی ثانیه بهترین زمان پاسخ بهینه سرور می‌باشد.

 

چرا بهینه سازی تصویر برای سایت مهم است؟

تصاویری که شما برای وب سایت خود و مقالات سایت انتخاب می کنید توسط موتورهای جستجو بررسی می شوند که این موضوع در کسب رتبه و جایگاه مناسب دارای اهمیت بالایی می باشد. ما در این مقاله به چند نکته اصولی و مهم که می توانید با رعایت کردن آن ها تصاویر مناسبی را برای مقاله های وب سایت خود انتخاب کنید تا بتوانید یک وب سایت مخاطب پسند را تولید کنید اشاره کرده ایم و گفتیم که دلیل اینکه چرا سئو تصاویر برای سایت مهم است، چه عواملی می تواند باشد.

سئو تصاویر وب سایت

836


لینک کوتاه : https://adib-it.com/b/147