مشاروه رایگان

شرکت طراحی سایت و سئو ادیب

بلوار آیت ا… کاشانی خیابان بهمنی نژاد روبروی باشگاه پرسپولیس پلاک ۱۵ واحد 1

+98 21 49295

info@adib-it.com

وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا در دنیا است و اقتصادی  چند میلیارد دلاری دارد که در سراسر جهان برای افراد اشتغال ایجاد کرده و درآمد‌زایی می‌کند؛ اما خب در این بین معایبی هم وجود دارد و معایب وردپرس چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. از جمله معایب cms  وردپرس مورد هدف هکرها قرار گرفتن، نامناسب بودن تنظیمات پیش فرض سئو، محدود بودن قابلیت‌های پیش فرض، کاهش سرعت سایت به دلیل استفاده از افزونه‌ها و قالب‌های سنگین و غیره است.

لبست معایب وردپرس

هم‌ اکنون که  در سال 2024 به سر می‌بریم، هنوز هم وردپرس به عنوان یک پلتفرم قدرتمند و انعطاف‌پذیر شناخته می‌شود. پلتفرمی که کاربران با استفاده از آن به راحتی می‌توانند طراحی وب سایت فروشگاهی، سایت شرکتی، سایت خبری و غیره را انجام دهند و آن را مدیریت کنند.

به طور کلی با گذر زمان، طراحی سایت وردپرس نه تنها متوقف یا حتی کم ‌نشده، بلکه روز به روز شاهد افزایش تقاضا برای طراحی سایت وردپرسی و مهم‌تر از آن بهینه سازی و سئو وردپرس هستیم. با این حال همانطور که گفتیم، معایب وردپرس چیزی نیست که به راحتی بتوان از آن صرف نظر کرد. بیش از 65.2٪ از همه سایت‌های مبتنی بر سیستم مدیریت محتوا (CMS) از وردپرس استفاده می کنند. همچنین 38،8٪ از کل سایت‌های موجود در جهان از نوع وردپرسی بوده و حتی وردپرس محبوب‌ترین CMS در 192 کشور جهان است.

باز هم به عنوان کسی که می‌خواهد کسب و کار خود را در قالب یک وب سایت راه بیندازد یا اگر قصد دارید برای شغل فیزیکی خود یک سایت قوی‌ داشته باشید، اگر به تازگی وارد دنیای سئو و تولید محتوا شده‌اید یا به هر طریقی با وبسایت‌ها سر و کار دارید، خوب است بدانید که وردپرس در کنار همه خوبی‌ها و محاسن فوق‌العاده‌اش یک سری عیب و ایراد هم دارد. مهم‌ترین معایب طراحی سایت وردپرس به موارد زیر مربوط می‌شود.

مقاله مرتبط: SEO جیست؟

امنیت پایین، ضعف همیشگی Wordpress 

همان‌طور که گفته شد، وردپرس در حال حاضر پرجمعیت‌ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان به حساب می‌آید و روز به روز هم  به رشد خود ادامه می‌دهد. همین موضوع باعث افزایش آسیب‌پذیری این سیستم شده و یکی از مهم‌ترین معایب وردپرس محسوب می‌شود؛ چرا که همواره هکرهای زیادی چشم طمع به سایت‌های وردپرسی دارند و در تلاش برای هک وردپرس هستند.

البته که سیستمی به قدرت و محبوبیت وردپرس، مداوم از نظر امنیتی به‌روز رسانی می‌شود اما در نظر داشته باشید افزونه‌ها و قالب‌های وردپرس تعداد زیادی دارند و (به روز‌رسانی مداوم همه آن‌ها برای حفظ امنیت سایت) می‌تواند دشوار و زمان‌بر باشد. بد نیست بدانید 54,452 پلاگین وردپرس در مخزن رسمی وردپرس وجود دارد و بیش از 2000 قالب وردپرس هم در ThemeForest (بزرگ‌ترین بازار قالب وردپرس) موجود است. از آن طرف هم 52 درصد از آسیب‌پذیری‌های امنیتی وردپرس به پلاگین‌ها مربوط می‌شود، دیگر خودتان تصور کنید با چه چیزی سروکار دارید!

معایب وردپرس

کند بودن سرعت سایت های وردپرسی

از آنجایی که  409 میلیون نفر هر ماه بیش از 20 میلیارد صفحه وردپرسی را مشاهده می‌کنند و  500 میلیون وب‌سایت فعال با وردپرس در سراسر جهان وجود دارد، طبیعی است که افزایش سرعت وردپرس همواره اهمیت زیادی داشته باشد. منتها در عمل استفاده از افزونه‌ها و قالب‌های سنگین می‌تواند سرعت بارگذاری سایت را کاهش دهد. حتی پیکربندی نادرست وردپرس نیز می‌تواند بر سرعت یک وب سایت  تاثیر منفی بگذارد. از این‌ها گذشته استفاده از هاست وردپرس ضعیف نیز ممکن است سرعت بارگذاری سایت وردپرسی را به شدت کاهش دهد.

پیچیده بودن طراحی سایت با وردپرس

در بررسی معایب وردپرس جا دارد به این مورد اشاره کنیم که یادگیری کامل این سیستم می‌تواند پیچیده، زمان‌بر و نیازمند تلاش باشد. در واقع از معایب سایت وردپرس این است که برای مدیریت آن مخصوصاً سایت‌های بزرگ و پیچیده راه نسبتاً سختی را در پیش خواهید داشت. به ویژه اگر قرار باشد مشکلات وردپرس را عیب یابی کنید که آن وقت حتماً به آشنایی با کدنویسی نیاز دارید.

معایب وردپرس

مناسب نبودن تنظمیمات پیشفرض وردپرس برای سئو

شاید برایتان جالب باشد بدانید که در ۵ سال گذشته تعداد سایت‌های وردپرسی بیش از 50 درصد افزایش پیدا کرده است منتها موضوعی که وجود دارد و به عنوان یک نقص در وردپرس شناخته می‌شود، نامناسب بودن تنظیمات پیش فرض این سیستم مدیریت محتوا است. بگذارید این‌طور بگوییم تنظیمات پیش فرض سئوی وردپرس بهینه نیست و برای ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو حتماً لازم است یک سئوکار حرفه ای وارد عمل شود و به صورت دستی این تنظیمات را تغییر دهد

محدود بودن قابلیت‌ها

از دیگر معایب طراحی سایت با وردپرس محدود بودن قابلیت‌های پیش فرض آن است به طوری که برای اضافه کردن قابلیت‌های جدید به یک سایت وردپرسی، چاره‌ای جز نصب افزونه‌ها نیست! همین محدودیت باعث شده که وردپرس شدیداً به افزونه‌ها وابسته باشد و در چنین شرایطی کافی است از افزونه‌های نامعتبر یا غیرضروری استفاده کنید که آن وقت احتمال دارد مشکلاتی جدی در سایت شما به وجود بیاید.

سخن آخر

درست است که با معایب وردپرس آشنا شدید اما حتی با وجود این عیب و ایراد ها هم همچنان وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند و‌ محبوب محسوب می‌شود که به وفور برای ساخت و طراحی سایت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ البته در این بین معایب وردپرس فارسی را هم داریم که شامل مشکلات ترجمه، عدم پشتیبانی کامل از زبان فارسی، محدودیت در انتخاب قالب‌ها و افزونه‌های فارسی و غیره است. با همه این‌ها معایب سایت وردپرسی چیزی نیست که باعث توقف طراحی وردپرس شود.

ما در شرکت طراخی سایت ادیب، تیمی از حرفه‌ای‌ترین طراحان و سئو کارها را گرد هم آورده‌ایم. افرادی کاملاً مسلط به وردپرس بوده و نه تنها خدمات طراحی سایت را به عالی‌ترین نحو ممکن انجام می‌دهند، بلکه به واسطه دانش و مهارتشان به خوبی از پس معایب وردپرس بر می‌آیند. از نصب افزونه‌های امنیتی قوی گرفته تا استفاده از شرکت هاست معتبر، خودداری از نصب افزونه‌های غیر‌ضروری، بک آپ گیری منظم سایت و غیره تنها بخش کوچکی از اقدامات فوق‌العاده تیم ما است.

بزرگترین معایب وردپرس که هنوز رفع نشده اند!

213 ادمین