مشاروه رایگان

شرکت طراحی سایت و سئو ادیب

بلوار آیت ا… کاشانی خیابان بهمنی نژاد روبروی باشگاه پرسپولیس پلاک ۱۵ واحد 1

+98 21 49295

info@adib-it.com

دلایل اهمیت سئو | چرا باید سایت خود را سئو کنیم؟

اطلاعات دفتر ایران

بلوار آیت ا… کاشانی خیابان بهمنی نژاد روبروی باشگاه پرسپولیس پلاک ۱۵ واحد 1

+98 21 49295

info@adib-it.com

سئو وب سایت


شما وقتی در گوگل جستجو می کنید ایا شده که صفحه چهارم گوگل را بررسی کنید؟ به احتمال زیاد هیچوقت به صفحه چهارم نرسیدید و اطلاعات  مورد نظر خود را در همان چند نتیجه اول پیدا کرده اید از این رو سئو و بهینه‌سازی سایت، از اهمیت بالایی برخوردار است.
 به طور متوسط، افراد بیشتر از 40000 جستجو در هر ثانیه انجام می‌دهند یعنی بیش از 3.5 میلیارد جستجو در روز و 1.2 تریلیون جستجو در سال. در گزارش searchenginland گفته شده که 90% از این جستجوها در همان صفحه اول متوقف می‌شوند و به اطلاعات مد نظرشان را پیدا می کنند.
اگر شما دارای یک کسب و کار آنلاین یا سایت هستید و کاربران شما، نمی‌توانند شما را بین نتایج صفحه اول گوگل پیدا کنند، مشتریان خود را به راحتی  از دست می دهید.
ما در این مقاله به اهمیت سئو پرداخته ایم در ادامه مطلب همراه ما باشید تا نکات ان را با یکدیگر بررسی کنیم.

دلایل اهمیت سئو
دلایل اهمیت سئو

اهمیت سئو

 

کلمۀ SEO برگرفته از Search Engine Optimizationو به معنی «سئو و بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو» می باشد. در واقع مجموعه‌ای از کارها است که برای بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل انجام می‌شود.سئو فرآیندی است که به گوگل کمک می‌کند تا سایت شما را پیدا کند، زمینه فعالیت شما را تشخیص دهد و بر اساس کلمات کلیدی مرتبط، سایت شما را در صدر نتایج جستجو گوکل نشان دهد. ضمن این که سئو به افزایش بازدید سایت شما کمک بسیاری می‌کند.

به طور مثال شما یک فروشگاه پوشاک دارید. روزانه نزدیک 1000 بار خرید انواع پوشاک در گوگل سرچ می‌شود. یعنی 1000 مشتری دست به نقد که قصد خرید لباس دارند و دنبال جایی برای خرید می‌گردند.

  • قطعاً این 1000 نفر در همان صفحه اول یک فروشگاه خوب را پبدا می‌کنند و خرید خود را انجام می‌دهند.
  • حالا اگر سایت شما در صفحات سوم، چهارم (وبالاتر) نتایج جستجو قرار داشته باشد، در واقع شما 1000 مشتری بالقوه که مستقیما به دنبال شما بوده‌اند را از دست می دهید.
  •  برای این که بازدیدکنندگان سایت شما یا مشتریان فروشگاه آنلاین شما افزایش پیدا کند باید وب سایت شما در یکی از نتایج اولیه گوگل  دیده شود.
  • اگر تکنیک‌های سئو بدرستی  و بصورت اصولی اجرا شود، باعث بهبود تجربه کاربر و رضایت مشتریان می‌شود.
  • زمانی که کاربر در گوگل جستجو میکند و در جواب جستجوهایش، سایت شما را در نتایج اولیه مشاهده می  کند، به سایت شما بیشتر اعتماد می‌کند به این دلیل که کاربران به موتورهای جستجو اعتماد دارند.
  • کاربرانی که به طورمرتب، صفحات وب سایت شما را در نتایج جستجوهای گوگل می‌بینند، سایت شما را به عنوان یک مرجع می‌شناسند و احتمال اینکه  در مواقع لزوم شما را در رسانه‌های اجتماعی خود به دیگران معرفی کنند وجود دارد.
  • وب سایت شما در جستجوهای محلی رتبه خواهد گرفت و در منطقه خودتان نیز رشد خواهید کرد، صحیح است که سئو یک فرآیند زمانبر می باشد، ولی هزینه کمتری دارد و بازدهی به شدت بهتری از تبلیغات دارد.
دلایل اهمیت سئو

تقسیم بندی فرآیند سئو


برای سئو کردن یا بهینه سازی سایت بایستی یک سری تکنیک‌‍‌هایی انجام شود که می‌توان این تکنیک‌ها را به 3 بخش کلی تقسیم کرد:

  •    سئو داخلی سایت (On-page SEO)

برخی  از کارهای سئو و بهینه‌سازی سایت داخل خود سایت انجام می‌شود که به آن سئوی داخلی (on-page seo)نیز می‌گویند.
اگر تکنیک‌های سئوی داخلی را بدر ستی اجرا کنید، موتورهای جستجو به راحتی سایت شما را پیدا می کنند و می‌خوانند، موضوع آن را تشخیص می دهند و اگر استاندارهای لازم را دارا باشد، آن را به عنوان یک سایت مفید برای کاربران معری می کنند.
در انجام سئو داخلی سایت، در نظر گرفتن کاربر بسیار مهم می باشد. شما باید در مرحله اول محتوای باکیفیت و مفیدی را تولید کنید. شاید سئو بیرونی سایت، برای شما ترافیک بیشتری داشته باشد، اما به این نکته باید توجه داشت که این محتوای با کیفیت است که کاربران مهمان را به مخاطبان دائمی تبدیل می‌کند. از این جهت سئو درونی سایت از سئو بیرونی بسیار مهم‌تر می باشد. برای کسب و کارهای کوچکی که از قدرت سرمایه‌گذاری محدودی برخوردار هستند و مخاطبان آنها طیف کوچکی از جامعه به شمار می ایند، سئوی On Page وب سایت تمام آن چیزی است که ان ها نیاز دارند.

  • سئو خارجی سایت (Off-page SEO)

به تمامی تکنیک‌هایی که خارج از وب سایت خودمان انجام می‌دهیم تا رتبه بهتری در نتایج جستجو کسب کنیم، سئوی خارجی سایت می گویند. سئوخارجی(off-page Seo) را معمولا با لینک بیلدینگ می‌شناسند ولی شامل متدها و تکنیک‌های زیادی در مقایسه با ساخت لینک است.
در واقع، موتورهای جستجو تلاش می‌کنند موقع جستجوی کاربران برترین و قابل اعتمادترین صفحه را به کاربران نشان دهند. یکی از متدهایی که گوگل به عنوان سیگنال اعتماد، می شناسد، معرفی سایت یا صفحه، توسط دیگر پیج‌های معتبر است. هرچه قدر تعداد لینک‌هایی که به صفحه می دهند بیشتر و با کیفیت‌تر باشد، آن صفحه از نظر گوگل قابل اعتمادتر می باشد.
لینک‌های ورودی، معیار نسبتاً قابل‌اعتمادی می باشند که تاثیر ان ها به سایت لینک‌دهنده بستگی دارد؛ این تاثیر می‌تواند مثبت و یا منفی باشد. اگر از یک وب‌سایت شناخته‌شده و قابل‌اعتماد لینک دریافت می کنید قطعاً باعث بهبود جایگاه شما خواهد شد، ولی اگر این لینک از وب‌سایت‌های اسپمی، غیرمرتبط و فروشنده، بک لینک دریافت شده باشد باید منتظر عواقب منفی آن نیز باشید.

  • سئوی تکنیکال (technical Seo)

برای سئو سایت، برخی تکنیک‌ها داخل سایت انجام می‌شود که مرتبط با موتور جستجو، مسائل فنی وب‌سایت، ربات‌ها، کدهای برنامه نویسی و... هستند، به این بخش از سئو، تکنیکال گفته می شود.
سئو تکنیکال برای این می باشد سایتی داشته باشیم که در ابتدا به راحتی قابل درک و بررسی باشد، و در مرحله بعد از لحاظ ساختار درست باشد تا کاربر به آسانی بتواند با آن کار کند.

تفاوت بین سئو و بازاریابی اینترنتی


سئو تنها یکی از ابزارهای موجود، برای بازاریابی اینترنتی و رشد یک بیزینس می باشد. ابزارهای دیگری مثل شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و ... نیز به اندازه سئو در موفقیت بازاریابی اینترنتی تاثیرگذار می باشند.
ساخت یک وب‌سایت مانند تکمیل کردن یک پازل بزرگ است که برای کامل شدن ان به تمام قطعات ان نیاز دارید. هنگامی‌که شما یک وب‌سایت را  راه‌اندازی می‌کنید باید با هزاران رقیب همچون خود، به رقابت بپردازید و سئو فقط یکی از ابزارهای موجود برای کسب رتبه بهتر در این رقابت می باشد. یک سوی ماجرا فهم درست موتورهای جستجو از مطالب شما است و سوی دیگر، رضایت کاربرانی که به وب‌سایت شما هدایت شده‌اند.

دلایل اهمیت سئو
دلایل اهمیت سئو

آیا سئو یک سرمایه‌گذاری قابل بازگشت است؟

 

صاحبان کسب و کارها دوست دارند، هر هزینه ای که خرج کسب و کار می‌کنند، نتیجه‌اش را ببیند و یا بقولی بازگشت سرمایه نیز داشته باشند. سئو نیز همین قاعده را دارد.در ادامه روش‌هایی را برایتان شرح داده ایم که با استفاده از آن می توانید میزان موفقیت و پیشرفت سئو را زیر نظر داشته باشید:

  •    اولین معیار اندازه‌گیری، میزان ترافیک بازدیدکنندگان وب‌سایت شما می باشد، افزایش منطقی و بلندمدت ترافیک، نشان دهنده موفقیت استراتژی سئو است.
  •     دومین معیار، داشتن جایگاه مناسب در نتایج جستجو است، ابزارهایی وجود دارند که رتبه‌بندی و مشاهده تغییرات ایجادشده در آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گوگل نیز این اطلاعات را با به طور دقیق در اختیار وب‌مسترها می‌گذارد.
  •     آخرین و مهم ترین معیار، میزان تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل می باشد. این معیار بیشتر برای فروشگاه‌های اینترنتی و سایت‌های خدماتی است.

چرا نباید سئو را متوقف کرد؟


سئو مهم است ولی ادامه دادنش اهمیت بالایی دارد. افراد و شرکت‌هایی وجود دارند که یک مدت سایت خود را سئو می‌کنند ولی وقتی به  جایگاه خوبی دست پیدا کردند، دیگر ادامه سئو را ضروری نمی دانندو بیخیال ان می شونددر واقع به این معتقدند که دیگر به رتبه‌های اول گوگل رسیدند پس دیگر نیازی نیست که برای این کار هزینه کنند، اینکار کاملاً غلط می باشد و به دو دلیل ادامه دادن سئو اهمیت دارد و نباید آن را متوقف کنیدکه در بخش زیر به ان اشاره کرده ایم:

1.    الگوریتم‌ گوگل مدام تغییر می‌کنند


گوکل هر چند وقت یکبار الگوریتم های خود را آپدیت می‌کند و معیارها را تغییر می‌دهد. به طور مثال در سال های اولیه، گوگل تکرار مداوم و مصنوعی کلمات کلیدی و خرید لینک‌های فراوان یکی از تکنیک‌هایی بود که افراد برای به دست آوردن رتبه مناسب در لیست نتایج از ان استفاده می‌کردند.
اما الان استفاده از تکنیک‌های گذشته که سال‌های قبل به بهبود رتبه وب‌سایت شما کمک می کرد، می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به سئو  وب سایت شما وارد کند. زیرا گوگل تمامی این موارد و کلاهبرداری‌ها را با دقت ارزیابی می‌کند.
شاید وضعیت وب‌سایت شما در موتور های جستجودر حال حاضر خوب باشد. اما اگر سئوی سایت را متوقف کنید، در آینده جایگاه خود را در بین کاربران از دست می دهید. به این دلیل اهمیت سئو هرگز از بین نمی‌رود. اگر مداوم وب سایت خود را بهینه کنید و با تغییرات مطابقت دهید، قطعا شما برنده بازاریابی موتورهای جستجو خواهید شد.


2.  رقبای شما بیکار ننشسته‌اند


مطمئناً تنها شما نیستید که از پتانسیل سئو و ابزارهای بازاریابی دیجیتال با خبرید. رقبای شما هم در تلاشند و بیکار نیستند. اگر شما سایت خود را بهینه سازی نکنید یا پس از مدتی سئوی سایت خود را متوقف کنید، رقبا به آسانی جای شما را در گوگل می‌گیرند و مشتری‌هایتان را از ان خود می‌کنند.
بازار سئو (بهینه‌سازی )این روزها گرمِ می باشد.با وجود موتور جستجوی گوگل این بازار به این زودی‌ها از تب و تاب نمی افتد. اگر قصد دارید مشتریان خود را به صورت اینترنتی دریافت کنید، بهتر است که زودتر دست به کار شوید، چون هر چه قدر  رقابت سئو بین شما و رقبای خود  بیشتر شود، رتبه گرفتن در نتایج جستجوی گوگل نیز به دشوارتر می شود.

دلایل اهمیت سئو

758 ادمین وب سایت


لینک کوتاه : https://adib-it.com/b/144