مشاروه رایگان

شرکت طراحی سایت و سئو ادیب

بلوار آیت ا… کاشانی خیابان بهمنی نژاد روبروی باشگاه پرسپولیس پلاک ۱۵ واحد 1

+98 21 49295

info@adib-it.com

سئوالات متداول در مورد طراحی سایت و سئو

اطلاعات دفتر ایران

بلوار آیت ا… کاشانی خیابان بهمنی نژاد روبروی باشگاه پرسپولیس پلاک ۱۵ واحد 1

+98 21 49295

info@adib-it.com

 

تیم پشتیبانی و فنی شرکت ادیب گستر عصر نوین  در طی این مدت فعالیت خود، با سوالات مختلفی از سمت شما مشتریان عزیز روبرو بوده است که در زیر سعی کرده ایم مجموعه ای از سوالات متداول طراحی سایت و سئو و بهینه سازی سایت که مکررا از ما پرسیده می شود را خدمت شما بزرگواران عرض کنیم، قبل از هرگونه سفارش طراحی وب سایت پیشنهاد می کنیم یک بار این بخش را با دقت مطالعه نمایید تا هرگونه ابهام و مشکلی که امکان دارد برای شما ایجاد شود رفع گردد. در صورتی که سوالات شما در این بخش مطرح نشده باشد، کافیست با همکاران ما تماس گرفته و سئوال خود را مطرح نمائید.

سئوالات متداول درباره طراحی سایت
سئوالات متداول درباره طراحی سایت

سیستم مدیریت محتوا چیست؟


...................

سیستم مدیریت محتوا بخشی از سایت می باشد که به مدیران و کاربران سایت اجازه دسترسی به کد های سایت را خواهد داد و اجازه اعمال تغییرات دلخواه، قراردادن پست، خبر و یا محصولات را می دهد. بدون اینکه هیچ دانشی نسبت به وب و برنامه نویسی از قبل داشته باشند در صورتی که سایت از این سیستم برخوردار نباشد، آپدیت سایت و محتوا دشوارتر است و مدیران سایت همیشه مجبور خواهد بود این کار را به متخصص وب واگذار کنند و هزینه سنگینی برای سفارش دهنده سایت خواهد داشت. 


چرا در طراحی سایت از وردپرس استفاده می شود؟


...................

وردپرس یکی از پر کاربرد ترین و آسان ترین CMS (سیستم مدیریت محتوا) های جهان محسوب می شود و در حال حاضر بیش از نیمی از سایت های دنیا با وردپرس ایجاد شده اند. وردپرس یک سیستم تحت وب و متن باز می باشد و توسط زبان برنامه نویسی PHP طراحی شده است که به پایگاه داده MySql وصل می شود.

سئوالات متداول درباره طراحی سایت
سئوالات متداول درباره طراحی سایت

دلیل محبوبیت وردپرس چیست؟


...................

  • موتورهای جستجو گر به خوبی از وردپرس پشتیبانی خواهند کرد.
  • مجوزهای نماد اعتماد در کشورهایی مثل ایران به راحتی اعطا می شود. (نسبت به مابقی سیستم ها).
  • برای تعمیر و نگهداری آن هزینه نسبتا پایینی پرداخت می شود.
  • سرعت خوب و  بالایی دارند.
  • مخاطب پسند است.
  • در آنها قابلیت پرداخت آنلاین وجود دارد.
  • به روز رسانی وردپرس به صورت مرتب انجام می گیرد.
  • کار برای استفاده افرادی که تخصصی در وب ندارند ساده می باشد.
  • امنیت در سطح بالایی دارند.
  • قابلیت فروش محصول فیزیکی و مجازی در آنها وجود دارد.

چرا باید یک وب سایت داشته باشیم؟


...................

تاثیرات وب و اینترنت بر کسی پوشیده نیست امروزه همه کارها اینترنتی انجام می شود زیرا نیازی به تردد های غیر ضرور شهری و مراجعات مکرر وجود ندارد. از این رو بسیاری از کارها را می توان اینترنتی انجام داد، در این مسئله موفقیت بیشتر برای کسی خواهد بود که سریعتر اقدام نمائید، در واقع با تغییر تعریف مردم از رفاه که آن را در دسترسی سریع و راحت می دانند نیاز به وب سایت از ملزمات برای کسب وکار خواهد است.

 

وجود یک وب سایت چه کمکی به کسب و کار شما می کند؟

 

...................

طراحی وب سایت مشاغل و یا به اصلاح شرکتی به دو علت انجام می شود.

  1. پیگیری مشتریان قدیمی
  2. جذب مشتریان جدید و کسب شهرت بیشتر

 

مشتریان شما با مشاهده میزان احترامتان به حقوق شهروندی آنها، مسلما مشتری ثابت شما خواهند ماند . البته این یک طرف قضیه می باشد و طرف دیگر آن این خواهد بود که اغلب افراد با وجود اینکه شما از آنها شناختی ندارید ولی از طریق وب با شما آشنا خواهند شد و مشتری ثابت شما می شوند، پس بصورت کلی داشتن وب سایت علاوه بر اینکه ضرری نخواهد داشت بلکه داشتن آن از ملزمات کسب و کار شما است.

 

تاثیر وجود وب سایت در ایجاد اعتبار به کسب و کار


...................

امروزه جهت اعتبار صنفی، داشتن یک وب سایت می تواند موثر باشد و وجود آدرس سایت شما بر روی کارت ویزیت تاثیر مستقیم بر نگرش مشتری دارد.

 

چه خدماتی می توان از طریق وب سایت که با  وردپرس طراحی شده، ارائه کرد؟


...................

رزرو وقت مطب، تنظیم وقت ملاقات، خریداری بلیط سینما و تئاتر، تنظیم وقت بازدید از نمایشگاه، در سایتان می توانید صفحه پرداخت آنلاین داشته باشید و تمامی امکانات از قبیل وقت خالی و خیلی موارد دیگر را مشاهده کنیم، می توانید وقت حضور و روزهای حضور خودتان و همکارانتان را مشخص نمایید تا باتوجه به وقت آنها رزرو صورت گیرد، برای این کار ها نیاز به وجود منشی نیست و می توانید تعداد مراجعه کنندگان را در هر ماه مشاهده کنید و وقت خالیتان را چک کنید و با مشتریان حضوری پر کنید و به کارتان نظم ببخشید.


می توانید محصول فیزیکی خود را ارائه بدهید و محصول شما می تواند هر محصولی از قبیل محصول خراب شدنی مثل گل و گیاه، فاسد شدنی همانند مواد غذایی، مربوط به سلامتی مانند داروهای گیاهی و یا لوازم آرایشی بهداشتی باشد.


میتوانید محصول مجازی را بفروش برسانید، حتی امکان دارد شما طراح باشید یا یک دانشجو باشید یک محقق بوده با وجود همه ی این موارد شما می توانید محصول مجازی تولید نمایید و بفروش برسانید و در ازای پرداخت هزینه، لینک دانلود یک فایل لایه باز فتوشاپ یک مقاله و همچنین یک کتاب پی دی اف را به آنها ارائه دهید.


ممکن است شما یک مدرس یک استاد و یا کسی هستید که کارش تدریس باشد و اجاره مکان فیزیکی برای شما سنگین تمام شود و همچنین دانشجوهایی از راه دور داشته باشید به راحتی می توانید یک سایت آموزش آنلاین ایجاد کنید و هنرجویان خودتان را آموزش دهید.


احتمال دارد آنقدر سرتان شلوغ باشد که نتوانید هر جلسه در کلاس حضور پیدا کنید، میتوانید فیلم جلسه را بارگذاری نمایید و از تاخیر جلسات جلوگیری نمایید، با وجود اینکه خیلی ها دسترسی به کلاس ندارند و یا آنقدر مشغله دارند که نمی توانند کلاس حضوری شرکت کنند پس بهترین کار آموزش آنلاین می باشد که تازه می توانید آزمون هم بگیرید بعد هر درس و مدرک پایان دوره را به مخاطبتان ارائه دهید.

اگر شما خدمات مشاوره ای داشته باشید، جواب دادن چندین تلفن کار بسیار سختی خواهد بود شما می توانید به راحتی از طریق وب سایت پشتیبانی نمایید، مخاطب خود و مطالب نوشته شده توسط خودتان را در سایت گذاشته و  فیلم های مشاوره ای را نیز قرار دهید و برای سوال های تکراری نیاز به پاسخگویی مجدد نداشته باشید.


امکان دارد شما نیاز به یک کاتالوگ معرفی محصول داشته باشید تا بتوانید مشتریانتان را با محصولاتی که دارید آشنا نمایید و با وجود اینکه محصولات هر چند وقت یکبار نیاز به روزرسانی دارند و بایدکاتالوگ جدید چاپ شود این مسئله هزینه بردار خواهد بود، حالا اگر یک کاتالوگ دیجیتال داشته باشید برای همیشه از کاتالوگ چاپی خلاص خواهید شد و بازاریاب شما میتواند با یک تبلت نمونه کارهارا به مشتری ارائه بدهد و در واقع باعث افزایش اعتماد سازی خواهد شد و این مفهوم را به مشتری خواهید رساند که برای کسب و کارتان اهمیت قائل هستید.

سئوالات متداول درباره طراحی سایت


طریقه محاسبه هزینه طراحی سایت چگونه است؟


...................

با توجه به خدماتی که میخواهید سایت شما ارائه دهد هزینه محاسبه می شود. اگر کار اختصاصی بخواهید احتمال دارد مبلغ پرداختی شما بیشتر شود البته به این نکته توجه نمایید در مقابل پولی که پرداخت خواهید کرد چه خدماتی دریافت می کنید و قطعا پنجره جدیدی از کسب و کار به روی شما باز می شود. البته قابل ذکر است نصف هزینه هنگام عقد قرارداد و بقیه آن موقع تحویل سایت از مشتری دریافت خواهد شد.

 


با توجه به نوسان قیمت دلار مبلغ دامنه و هاست به چه صورت محاسبه خواهد شد؟

با توجه به نوسان قیمت دلار ٬ نمی توان هزینه این دو مورد را ٬ جز هزینه ثابت در نظر گرفت . به همین خاطر هاست و دامنه مورد نظر شما ٬ با توجه به قیمت روز محاسبه خواهد شد و به مبلغ فاکتور اضافه می گردد.

سئوالات متداول درباره طراحی سایت

هزینه طراحی سایت بالا نیست؟

هزینه طراحی سایت مطابق نیاز شما از سایت درخواستی و با توجه به ویژگی های سایت محاسبه می شود.مثلا سایتی که مدیریت محتوا نداشته باشد قطعا مناسبتر است ولی شما می بایست برای انجام کارهای سایت یک شخص را استخدام نمایید. برای این منظور با توجه به موارد درخواستی شما هزینه سایت قابل محاسبه است.

 

مدت  زمان طراحی سایت چقدر است؟

روند طراحی سایت معمولا ۱۵ روز کاری زمان خواهد برد .البته باید بیان کرد که ۱۵ روز از زمانی محاسبه خواهد شد که هاست دامین شما باهم ست شود که زمانی بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت زمان می برد، اما این مقدار زمان بصورت میانگین می باشد و احتمال دارد زمان کمتری ببرد و سایت شما  تحویل داده شود، این مقدار برای یک سایت روتین است و  امکان دارد سایت شما پیچیده تر باشد و زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

 

انتخاب طرح سایت با مشورت مشتری انجام می گیرد؟

 

در صورتی که مشتری ایده ی خاصی داشته باشد و قابل اجرا باشد به لحاظ قوانین وردپرس برای شما اجرا خواهیم کرد در صورتیکه پیشنهاد می شود به طراحان ما اعتماد نمایید چون اعتماد به کسانی که سایت های فراوانی با کاربری های مختلف را طراحی کرده اند می توند نتیجه بخش باشد.

 

برای طراحی سایت چه محتوایی لازم است؟

برای طراحی سایت نیاز به دامنه، لوگو و موارد دیگر دارد که هر یک به ترتیب سفارش داده می شود و به تایید شما می رسد.
البته محتوای داخلی سایت شما که شامل آدرس، شماره تلفن، کد پستی، مطالب درباره ما، خدمات و … توسط مشتری تکمیل خواهد شد.
در قدم بعدی نیاز به عکس و تصاویر از خودتان و محصولات و  محیط شرکت کسب کار خواهیم داشت، در صورتیکه عکس مناسب داشته باشید در اختیار ما قرار می دهید در غیر اینصورت ما در پکیج های پشتیبانی عکاسی می توان این مورد را پشتیبانی کنیم.

 

اقدامات مورد نیاز برای تولید محتوا سایت چیست؟

محتوا گذاری به دو صورت قابل انجام است، در حالت اول مشتریان گرامی محتوا مناسب سایت خود را می توانند در اختیاران طراحان سایت قرار دهند و در حالت دوم می توان تولید محتوا را به کارشناسان مربوطه سپرد.

 

پشتیبانی فنی و محتوایی وب سایت چیست ؟

تعریف پشتیبانی فنی این است که سایت شما نیاز به بروز رسانی خواهد داشت ، آپدیت قالب وب سایت، پلاگین ها، و ممکن است  سرور به هر دلیلی نقص پیدا کند، موارد اینچنینی توسط گروه پشتیبانی قابل اجرا است.

در مورد تعریف پشتیبانی محتوایی می توان گفت پس از انتخاب شما در نحوه تولید محتوا، قرارگیری محتوا بر روی سایت شما به صورت منظم و انجام فعالیت های سئو توسط گروه پشتیبانی سایت قابل اجرا است.


 

شما شبکه های اجتماعی را مدیریت می کنید؟

در این مورد مجموعه ادیب برای تهیه اکانت و مدیریت شبکه های اجتماعی شما می تواند یاری رسان شما باشد.

 

 خدمات شما علاوه بر سایت و تبلیغات شبکه اجتماعی چیست؟

خدمات ارائه شده توسط مجموعه ادیب گستر، مدیریت شبکه های اجتماعی، سئو و بهینه سازی سایت، خدمات شبکه، طراحی اپلیکیشن، خدمات میزبانی وب (هاست) ، تبلیغات در گوگل ادز و.... می باشد.

 

در صورت عدم پرداخت طبق قرارداد ،چه اتفاقی می افتد؟

 

در درجه اول مبنای کار ما با مشتریان بر اساس اعتماد متقابل است.  اما در صورت تاخیر در انجام تعهدات مشتریان، در صورتی که واریزی مربوط به بخش سخت افزاری و سرورو هاست باشد، از سمت سرویس دهنده مسدود می گردد و تمام عواقب آن متوجه مشتری می باشد. اما در صورت که مربوط به شرکت ادیب گستر باشد، ۴۸ ساعت تاخیر پذیرفته می شود و پس از آن سایت شما تا زمان انجام تعهدات از دسترسی خارج خواهد شد.

 

اگر بعد قرارداد طراحی سایت منصرف شویم، فسخ قرارداد انجام می گیرد؟

 

هر یک از طرفین اگه قرارداد را فسخ نماید باید ضرر این فسخ را پرداخت کنند، البته اگر در هفته اول هریک از طرفین قرار داد را فسخ کنند ۲۵ درصد هزینه نهایی قرار داد را پرداخت خواهند کرد، اگر بعد از هفته دوم تا موعد قرار داد باشد، ۵۰ درصد هزینه نهایی را لحاظ می کنند، در قراردادها با زمان تحویل بیشتر تعداد روزها نصف خواهد شد و به دو نیمه، نیمه اول ۲۵ درصد و نیمه دوم ۵۰ درصد می باشد.

چرا نصف مبلغ قرارداد را در ابتدا دریافت می کنید ؟

 

کلا در صنف طراحی همیشه نصف هزینه در ابتدای قرارداد تسویه می شود که کار رسمیت بگیرد. در واقع برای جلوگیری از هر گونه کنسلی بی دلیل که احتمال دارد ایجاد شود این قانون وجود دارد.

 

آیا تحویل سریعتر سایت امکان پذیر می باشد؟

بله، امکان دارد شما نمایشگاه داشته باشید و یک وب سایت را زودتر از موعد نیاز دارید. یا پوستر و کاتالوگ خود را در مدت کوتاهتری نیاز دارید، که به آن طراحی فوری گفته می شود.  معمولا هزینه طراحی فوری ۳۰ درصد بیشتر از هزینه اصلی خواهد بود

 

ضعف و کاستی طراحی سایت با وردپرس

 

مسلما هر سیستمی یک سری ضعف هایی دارد  البته گفته می شود که ورد پرس به نسبت کم ایرادتر می باشد.

 

آیا امنیت سایت وردپرسی پایین است؟

ورد پرس یکی از بهترین CMS دنیا به حساب می آید. این سیستم به خوبی کد نویسی شده و همچنین محبوبیت زیادی دارد که بزرگترین کمپانی های دنیا از جمله دیزنی، سونی و بنز و همچنین افراد قدرتمندی در دنیا نیز از آن درجهت راه اندازی سایت هایی خود استفاده کرده اند. این مسئله نشان دهنده این است که این سیستم مدیریت محتوا از امنیت خوبی برخوردار خواهد بود، چرا که کمپانی های مهمی بخشی از کار  و سایت خود را به آن سپرده اند. 

 

تعریف کلی سئو چیست؟

 

سئو به مجموعه ای از فرآیندها و استراتژی ها گفته می شود که باعث خواهد شد، شما در سرچ موتورهای جستجو بهتر دیده شوید و در رده بالاتری قرا داشته باشید. سئوی گوگل الگوریتم های نامشخصی دارد و شیوه ی کار و رتبه بندی گوگل کاملا فاش نشده است. برای همین موضوع سئو و بهینه سازی سایت اهمیت ویژه ای دارد، هر سال نیز ۱۰۰ الگوریتم جدید سئو اضافه می شود، با توجه به شغل و نوع کار و خدمات شما سئوهای مختلفی قابل استفاده است که کارشناس مارکتینگ و سئوی ما شما را راهنمایی خواهد کرد.

 

اگر بخواهیم بازدید و فروش خوبی از جانب سایت داشته باشیم  باید چه اقدامی انجام دهیم؟

 

اول اینکه گوگل به وردپرس علاقه دارد و بین ۱ تا ۳ ماه آن را شناسایی می کند و در سرچ گوگل خواهید آمد در صورتی که سایت های کد نویسی شده به صورت دستی معرفی می شوند، تا تایید شوند.

 یکسری روش ها وجود دارد مانند تبلیغات در گوگل ادز و...  که موقتا سئوی خوبی را در در اختیار شما قرار می دهند و باید این مراحل را تکرار نمایید. شما با توجه به هزینه ای که میخواهید برای سایتتان هزینه کنید،  روش مختلفی از سئو را به شما پیشنهاد خواهیم داد، در صورتی که تمایل ندارید خود ورد پرس به شما سئو متوسطی خواهد داد.

 

آیا با راه اندازی و طراحی سایت، فروش من تضمین می شود؟

 

این مورد به تنهایی قابل دستیابی نمی باشد . می توان گفت، فروش و بازدید شما به محتوا و سئوی شما بستگی خواهد داشت. در واقع سایت شما مثل یک گیاه است که اگر به آن رسیدگی نکنید رشد نخواهد کرد.

 

امکان دریافت نماد اعتماد الکترونیکی وجود دارد؟

 

بله، مدارک لازم از شما دریافت می شود، حداقل ۳ ماه باید از تاریخ فعال سازی سایت شما گذشته باشد تا وزارت صنعت معدن تجارت برای بررسی سایت شما اقدام کند.

 

چه سایتهایی را می توان با وردپرس راه اندازی نمود؟

 

  • طراحی سایت فروش و همچنین ارائه محصولات دانلودی

  • ایجاد سایتهایی برای گالری تصاویر و همچنین نمونه کار

  • سایتهای آموزشی با قابلیت ایجاد مولتی مدیا

  • سایت هایی با امکان رزرو نمودن فروش بلیط و وقت مطب پزشک

  • سایتهای شرکتی جهت معرفی بیشتر، ارتباط و یا فروش آنلاین

  • سایتهای بصورت وبلاگ با قابلیت ارسال محتوا توسط تعدادی کاربر

  • امکان ایجاد فروشگاه ها با وردپرس

  • طراحی سایت های خبری و همچنین اطلاع رسانی

سئوالات متداول درباره طراحی سایت

243 ادمین وب سایت


لینک کوتاه : https://adib-it.com/b/128